Storingen

Op 28-10-2015 hadden we een storing in ons systeem Livind Leefstijlmonitoring. Dit is inmiddels opgelost. Excuses voor het ongemak.

Storingverloop en rapportage:

  • 28-10-2015: 17:40
    STORING VERHOLPEN
    De systemen lopen weer zoals het moet. De meldingen “modem geen verbinding” van vanmiddag kunnen genegeerd worden.
    Overige meldingen dienen wel met zorg bekeken te worden. Deze kunnen verlaat binnengekomen zijn.
    Excuses voor het ongemak.
  • 28-10-2015, ca. 16:55
    Door een noodmaatregel zijn modems weer in staat verbinding te krijgen. In de komende 45 minuten zal alle sensordata binnenlopen. Gedurende die tijd kan het alarm “modem geen verbinding” diverse keren opnieuw ontstaan.
    De binnengekomen data wordt direct verwerkt. Het systeem kan hierdoor oranje en rode meldingen geven. Wij raden u aan om het kameroverzicht goed te bekijken om deze alarmen te beoordelen.
    Er wordt doorgewerkt aan een permanente oplossing. Verwacht tijdstip van oplossing: ca. 21:00u
  • 28-10-2015
    Voorlopige conclusie:
    Data gaat waarschijnlijk niet verloren.
    Wel is de rode melding zichtbaar, en door gemeld naar de gebruikers.
    Het systeem is niet in staat conclusies te trekken, en stuurt derhalve géén alarmen uit.
    Service werkt aan het probleem. Verwacht tijdstip van oplossing: ca. 21:00u
  • 28-10-2015, ca. 14:30 uur
    Probleem komt binnen op de serviceafdeling, onderzoek is gestart 28-10-2015, ca. 14:00 uur
    De modems in huis krijgen geen contact met de Livind portal. Er ontstaat een urgent alarm “modem geen verbinding”.